Kundservice: 031-260 290
 
 
  1. Våra produkter
    1. Crosstrainers
    2. Löpband
    3. Motionscyklar
    4. Roddmaskiner
    5. Spinningcyklar
    6. Hemmagym
    7. Tillbehör
  2. Motionsskola
    1. Crosstrainers
    2. Löpband
    3. Motionscyklar
    4. Roddmaskiner
    5. Spinningcyklar
    6. Allmänt
  3. Testcentrum
  4. Kundservice
    1. Köpvillkor
    2. Service
    3. I lager?
    4. Leverans
    5. Betalning
    6. Ångerrätt
    7. Trygg E-handel
    8. Om oss
 
Bra
 
Bättre
 
 

Har du frågor?

 
Ring 031-260 290

Ring 031-260 290
Mån-Fre 9.00-17.00

 info@motionsexperten.se

 

 
 
Du är här:

Träningsprogrammen kan delas upp i två lägen, nämligen:

  • Förinställda program
  • Användar program

Båda dessa kategorier är skalbara, dvs. träningens svårighetsgrad kan ändras antingen innan eller under träningens gång.

 

 

Förinställda träningsprogram

 

 

 

I de förinställda träningsprogrammen ändras träningens intensitet automatiskt. Detta gör träningen spännande och motiverande. Eftersom träningen kan ha olika mål är träningsmetoderna noga utvalda för att ge de olika formerna av träning maximal effektivitet. Kort och gott; Träningsprogrammen gör det lätt att få ut mesta möjliga av träningen.

 


För redskapen har Tunturi utvecklat tre olika träningsprogram:

 

  • Motståndsprogram; är ett program som bygger på varierat motstånd under träningen. Programmet kan t.ex. börja med ett ganska lätt motstånd för att sedan öka intensiteten. I princip fungerar det som när du är ute och motionerar, i uppförsbackarna går det lite trögare och i nerförsbackarna och där det är plant går det lättare. Enkel och varerande träning helt enkelt!
  •  Effektprogram (Watt); innebär att effekten varierar under träningens gång. Man skulle kunna likna det vid att vara ute och cykla med en 10-växlad cykel. När uppförsbacken kommer kan du antingen välja att cykla med en trög växel eller så kan du välja att växla ner och då trampa fel varv per minut. Oavsätt vilken växel du väljer så blir effekten (sträckan) den samma. Det ska tilläggas att cyklarna har steglösa växlar, det är inget du behöver reglera själv utan det sker automatiskt beroende på hur fort du trampar.
  • Pulsprogram (Heart rate controlled); i detta program finns en förinställd profil av hur ditt hjärta ska arbeta, det innefattar både intensivt och lite lugnare tempo. Detta är en säker och effektiv intervallträning. Pulsträning är det mest effektiva och säkra sättet att träna på eftersom träningsintensiteten anpassas efter din prestationsförmåga.

 

Användarprogram 

 

Med användarprogrammen har du möjlighet att skapa ett eller flera träningsprogram precis efter dina önskemål. Naturligtvis går programmet att spara tills nästa gång det är dags att träna! Läs mer om Användarinställningar här >

 


 


StartsidanKöpvillkorKontakta oss
Betalsätt