Kundservice: 031-260 290
 
 
  1. Våra produkter
    1. Crosstrainers
    2. Löpband
    3. Motionscyklar
    4. Roddmaskiner
    5. Spinningcyklar
    6. Hemmagym
    7. Tillbehör
  2. Motionsskola
    1. Crosstrainers
    2. Löpband
    3. Motionscyklar
    4. Roddmaskiner
    5. Spinningcyklar
    6. Allmänt
  3. Testcentrum
  4. Kundservice
    1. Köpvillkor
    2. Service
    3. I lager?
    4. Leverans
    5. Betalning
    6. Ångerrätt
    7. Trygg E-handel
    8. Om oss
 
Bra
Master C305
Bremshey Pacer 16"
Bremshey Control 19"
Tunturi C35 19"
 
Bättre
Tunturi C40 16"
Master C360
Tunturi C45 19"
Tunturi C60 19"
 
 

Har du frågor?

 
Ring 031-260 290

Ring 031-260 290

Telefon tid:

Mån-Fre 9:00-17:00

 info@motionsexperten.se

 

 

 
 
Du är här:

Träningsprogrammen kan delas upp i två lägen, nämligen:

  • Förinställda program
  • Användar program

Båda dessa kategorier är skalbara, dvs. träningens svårighetsgrad kan ändras antingen innan eller under träningens gång. Läs gärna mer om detta på Skalbara program.

 

 

Förinställda träningsprogram

 

 

 

I de förinställda träningsprogrammen ändras träningens intensitet automatiskt. Detta gör träningen spännande och motiverande. Eftersom träningen kan ha olika mål är träningsmetoderna noga utvalda för att ge de olika formerna av träning maximal effektivitet. Kort och gott: Träningsprogrammen gör det lätt att få ut mesta möjliga av träningen.

 


För redskapen har Tunturi utvecklat tre olika träningsprogram:

 

  • Motståndsprogram: är ett program som bygger på varierat motstånd under träningen. Programmet kan t.ex. börja med ett ganska lätt motstånd för att sedan öka intensiteten. I princip fungerar det som när du är ute och motionerar, i uppförsbackarna går det lite trögare och i nerförsbackarna och där det är plant går det lättare. Enkel och varierande träning helt enkelt!
  •  Effektprogram (Watt): innebär att effekten varierar under träningens gång. Man skulle kunna likna det vid att vara ute och cykla med en 10-växlad cykel. När uppförsbacken kommer kan du antingen välja att cykla med en trög växel eller så kan du välja att växla ner och då trampa fler varv per minut. Oavsätt vilken växel du väljer så blir effekten (sträckan) den samma.
  • Pulsprogram (Heart rate controlled): i detta program finns en förinställd profil av hur ditt hjärta ska arbeta, det innefattar både intensivt och lite lugnare tempo. Pulsträning är det mest effektiva och säkra sättet att träna på eftersom träningsintensiteten anpassas efter din prestationsförmåga.

 

Användarprogram 

 

Med användarprogrammen har du möjlighet att skapa ett eller flera träningsprogram precis efter dina önskemål. Naturligtvis går programmet att spara tills nästa gång det är dags att träna!  


 


StartsidanKöpvillkorKontakta oss
Betalsätt